Sveika mityba širdies sveikatai. Maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių ligomis.

Lietuvos Širdies Asociacija www. Citrusiniuose vaisiuose yra flavonoidų, kurie vis dažniau naudojami medicinoje gydant širdies ir kraujagyslių ligas. Maisto produktai širdies sveikatai. Šiomis daržovėmis puikiai pagardinsite sriubas ir salotas, rekomenduoja portalas webmd. Prioritetas teikiamas specialisto atrinktiems klausimams.

Širdis ir tinkama mityba

Virškinimo sistemos ligos Mityba nėra panacėja nuo širdies ir kraujagyslių ligų Širdies ir kraujagyslių ligos jau daugelį metų yra pagrindinė mirtingumo priežastis Lietuvoje. Prieš penkerius metus šios sistemos ligos sudarė beveik pusę vyrų ir daugiau nei pusę moterų mirties priežasčių.

Deja, neretai dėl tokios gyvenimo baigties atsakingi patys žmonės. Lietuvoje atitinkamai buvo 54,6, o ES — 46 šimtui tūkstančių gyventojų. Apmaudu, tačiau nuo širdies ir kraujagyslių ligų miršta daugiau žmonių negu nuo visų vėžio formų kartu paėmus.

  • Silkės hipertenzija
  • Širdis ir tinkama mityba | Panevėžio visuomenės sveikatos biuras

Didesnis mirštamumas nustatytas tarp žemesnio socialinio sluoksnio žmonių. Tam tereikia perprasti ligos prigimtį, nustatyti ją skatinančius rizikos veiksnius ir atkakliai su jais kovoti. Pagrindiniai širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksniai yra rūkymas, padidėjęs arterinis kraujo spaudimas, padidėjusi cholesterolio koncentracija kraujyje, netaisyklinga mityba bei mažas fizinis aktyvumas. Kiti rizikos veiksniai, turintys įtakos širdies ir kraujagyslių ligoms vystytis, yra antsvoris, nutukimas, cukrinis diabetas, piktnaudžiavimas alkoholiu ir psichinis bei socialinis stresas.

Įtakos turi ir paveldėjimas, ir gyvensena Tiesa, kai kurie rizikos veiksniai, tokie kaip lytis, amžius ar genetinis paveldimumas nekinta.

sveika mityba širdies sveikatai slankstelių arterijų hipertenzija

Todėl žmonės, kurių šeimoje yra sergančiųjų pirmine arterine hipertenzija, cukriniu diabetu, persirgusių miokardo infarktu ar insultu, sveika mityba širdies sveikatai jauname amžiuje, taip pat turi didesnę riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis. Nepaisant tam tikrų rizikos veiksnių, kurių negalime pakeisti, turime nepamiršti, kad daugeliu atvejų patys nulemiame savo sveikatos būklę.

Mokslininkai jau įrodė, kad gyvenimo būdo pakeitimas ir rizikos faktorių sumažinimas sumažina tikimybę atsirasti, progresuoti bei kliniškai pasireikšti širdies ir kraujagyslių ligoms.

Mityba svarbi, bet negali pakeisti vaistų Kalbant apie sveiką gyvenseną, turime daug dėmesio skirti mitybai. Balčiūnaitė pataria atkreipti dėmesį į tai, ką valgome ir stengtis sumažinti gyvulinės kilmės riebalų kiekį maiste.

Nors Pasaulinės sveikatos organizacija dėl pastarųjų vienareikšmiškos nuomonės nebeturi. Patartina vengti riebių padažų, riebaluose paruoštų patiekalų.

Ši diena švenčiama kasmet rugsėjo mėnesį Pasaulio širdies federacijos iniciatyva daugelyje šalių.

Patiekalai turėtų būti ruošiami verdant arba troškinant. Svarbu valgyti maisto, turinčio daug skaidulų: daržovių, vaisių, košių.

sveika mityba širdies sveikatai kraujo donorystė su hipertenzija

Taip pat bent porą kartų per savaitę reikėtų valgyti žuvies. Tiesa, nors vis kalbama apie tai, kaip vieno ar kito produkto vartojimas padeda sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką, G. Balčiūnaitė sako, kad neretai tokios kalbos — labai abejotinos.

Maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių ligomis. Kardiologo patarimai Širdies ligos vis dar yra žudikės.

Todėl šiukštu negalima galvoti, kad tai — panacėja nuo širdies ir kraujagyslių ligų. Jei jūsų cholesterolio koncentracija padidėjusi ženkliai ar turite kitų rizikos veiksnių, pavyzdžiui, padidintą kraujo spaudimą ar rūkote, nereikėtų pasitikėti vien liaudiškomis priemonėmis ir tikėti stebuklinga įvairių maisto produktų galia.

Pasak gydytojos kardiologės G. Balčiūnaitės dieta hipertenzijai 1 laipsnis nereikėtų laikytis konkrečios savo susigalvotos dietos, o tiesiog sveikai maitintis.

  • Hipertenzija 160 ir daugiau
  • 19 maisto produktų, galinčių išgelbėti jūsų širdį - DELFI Sveikata

Savęs kankinti tikrai nereikia. Paklausite, kokios jos?

sveika mityba širdies sveikatai hipertenzijos krūtinės anginos gydymas