Kaip išsaugoti savo širdies sveikatą

Raskite laiko pusryčiams Ispanijoje atliktas tyrimas parodė, kad sveiki ir sotūs pusryčiai gali būti paprasčiausias būdas išvengti arterijų užsikimšimo. Pavyzdžiui, Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras kviečia širdies ir kraujagyslių ligų rizikos grupei priklausančius žmones stiprinti savo sveikatą ir lankyti specialius užsiėmimus. Kardiologai skambina pavojaus varpais: širdies ir kraujagyslių ligos diagnozuojamos vis jaunesniems žmonėms. Štai devyni dalykai, kuriuos reikia žinoti apie širdies sveikatą. Tinkama mityba gali aprūpinti organizmą reikiamu energijos kiekiu bei išlaikyti jį visą dieną. Tačiau sveikai maitintis patariama nuolat, nes tai vienas iš geriausių būdų užkirsti kelią kai kurioms ligoms.

kraujo donorystė su hipertenzija

Yra paprasti pratimai, kaip nuraminti savo nervų sistemą lėtai kvėpuojant: - Raskite ramią vietelę, kur niekas netrukdys; - Patogiai atsisėskite-jūsų nugara turi būti tiesi, nes padės giliai kvėpuoti; - Įkvėpkite ir iškvėpkite pro nosį; Sąmoningai suvokite savo kvėpavimą. Stebėkite, kaip jūsų plaučius pripildo oras ir iš jų išeina; -Įkvėpkite dar giliau.

Klauskite gydytojo

Kvėpuokite tik per nosį, kartu lengvai įtempkite gerklas-judant orui iš įtemptų gerklų pasigirs nestiprus garsas. Kadangi psichikos sveikata labai priklauso nuo pirmųjų gyvenimo metų, tai mokant tėvystės įgūdžių, galima pagerinti vaiko vystymąsi, išmokyti atgauti fizines ir dvasines jėgas, jas praradus, sumažinti priekabiavimą ,nerimą, depresinius simptomus, pagerinti socialines kompetencijas.

kokia yra hipertenzijos rizika 4

Dirbantiems kolektyve asmenims svarbu palaikyti gerą darbo atmosferą, mažinti stresą sukeliančius faktorius, gerinti darbo sąlygas.

Bedarbystė sumažina savigarbą ir sukelia depresiją. Migrantai ir kitos už visuomenės ribų esančios grupės turi didesnę blogos psichikos sveikatos riziką.

Norintiems išsaugoti sveiką širdį – keturiolika taisyklių

Svarbu juos laiku gražinti į darbo rinką, teikti paramą. Senatvei būdinga daug stresą sukeliančių faktorių, kurie blogina psichikos sveikatą, tai mažėjantis fizinis pajėgumas ir socialinė izoliacija, dėl somatinių susirgimų išsivysčiusi depresija ir demencija, kurią laiku būtina pradėti gydyti.

Aplinka, kurioje gyvename, neabejotinai turi įtakos mūsų sveikatai. Dėl aplinkos taršos daugėja kvėpavimo bei kraujotakos sistemos ligų, alergijų, onkologinių ligų. Labai aktualu gerti švarų vandenį, kuris Lietuvoje yra požeminis, apsaugotas nuo aplinkos teršalų, jame nėra nitratų. Šulinio vanduo gali būti užterštas nitratais ir ypač pavojingas nėščiosioms bei kūdikiams iki 6 mėnesių.

Nitratai yra toksinės medžiagos, pavojingos netgi gyvybei, nes organizme virsta nitritais ir trikdo deguonies tiekimą audiniams, vystosi deguonies badas ir ištinka mirtis. Yra du pagrindiniai išsklaidytosios taršos šaltiniai Lietuvoje - užteršta atmosfera ir žemės ūkis. Pagrindinė išmetamųjų dujų sudėtinė dalis yra anglies monoksidas, kuris iš kūno ir smegenų traukia deguonį.

Ypač žmogaus sveikatai turi įtakos oro užterštumas kietomis dalelėmis. Jų koncentracijai padidėjus, pastebimi ūminiai sveikatos sutrikimai: dirginami kvėpavimo takai-peršti gerklę, nosį, kosulys, pasunkėja kvėpavimas, paūmėja bronchinė astma, obstrukcinio bronchito priepuoliai, širdies veiklos sutrikimų, alerginių ligų paūmėjimų, lėtinių apsinuodijimų, plaučių vėžio atvejų.

Patalpų oro teršalų poveikis sveikatai gali būti staigus ar ilgalaikis. Staigus poveikis gali pasireikšti akių, nosies, gerklės dirginimu, galvos skausmu, svaiguliu nuovargiu, paūmėjusios astmos simptomais.

Maisto sveikai širdies sveikatai

Ilgalaikis poveikis sukelia kvėpavimo, širdies, onkologines ligas. Efektyviausias būdas sumažinti patalpų oro užteršimą yra teršalų pašalinimas, dažnas vėdinimas, drėkinimas, tinkamai parinkti augalai pelargonijos, fikusai, rozmarinai, monsteros.

kas pavojingesnė už hipertenziją ar hipotenziją

Triukšmas irgi trukdo dirbti, poilsiauti, kenkia sveikatai, nes blogina klausą iki visiško kurtumo, pažeidžia centrinę nervų sistemą, skauda galvą, blogėja atmintis ,greit pavargstama. Nuo triukšmo apsisaugoma vartojant specialius ausų kamštukus ir triukšmą slopinančias ausines, įsigydami buitinę techniką iš anksto išsiaiškinę jos skleidžiamą triukšmą, butuose turėdami sandarius langus, minkštus baldus, kilimus.

Sveika širdis Aukštas kraujo spaudimas žaloja kraujagysles, jų sienelės spaudimo vietoje gali išplonėti, susidaryti aneurizmos maišelio pavidalo išsiplėtimas.

Dėl pažeistų kraujagyslių gali vystytis įvairių organų nepakankamumas.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Negydant ar netinkamai gydant hipertenziją, didėja širdies kairysis skilvelis. Dėl to gali sutrikti širdies ritmas, didėja infarkto grėsmė.

Kaip išsaugoti sveiką širdį Sveika širdies kraujagyslių sistemą - Powdi Sveika gyvensena Kaip išsaugoti sveiką širdį? Kiekvienų metų rugsėjo mėnesį yje pasaulio šalių yra švenčiama pasaulinė širdies diena, siekiant atkreipti dėmesį į rizikos veiksnius, sukeliančius širdies ligas, paskatinti sveiką gyvenimo būdą. Lietuvoje ši diena minima nuo ųjų. EM Teisinga mityba kasdienai!

Hipertenzija gali paskatinti koronarinės širdies ligos, smegenų ir inkstų kraujagyslių aterosklerozės vystymąsi. Pasaulinė širdies diena: kaip išsaugoti savo širdies sveikatą? Tinklaraštis Sveikos širdies kodas Kiekvieną dieną apie 20 žmonių Lietuvoje ištinka miokardo infarktas, krūtinės angina kasdien nustatoma kone pacientų, dar apie penketą ligonių miršta nuo išeminės širdies ligos.

Tai daugiau negu žūsta avarijose.

suvirintojo hipertenzija

Todėl norintiesiems išvengti šių ligų ir išsaugoti širdį sveiką, Europos ir Lietuvos kardiologų draugijos rekomenduoja laikytis sveiko žmogaus kodo — 0 3 5 5 3 0. Ką reiškia šie skaičiai? Galimybių yra, tereikia pasinaudoti Galimybių keisti gyvenseną ir padirbėti savo pačių sveikatos labui tikrai yra.

kaip išgydyti hipertenziją namuose

Tereikia noro, tuomet rasite ir kur pasisemti žinių, ir kaip pradėti keisti savo gyvenimo įpročius. Svarbios informacijos gali suteikti visuomenės sveikatos centrai. Pavyzdžiui, Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras kviečia širdies ir kraujagyslių ligų rizikos grupei priklausančius žmones stiprinti savo sveikatą ir lankyti specialius užsiėmimus. Į juos kviečiami 40—55 metų vyrai ir 50—65 metų moterys.

kaklo ir apykaklės zonos masažas esant hipertenzijai

Užsiėmimuose kalbama apie širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnius, sveikatos rodiklius ir jų stebėjimo svarbą, gyvensenos korekcijos galimybes ir būdus, mitybos, sporto ir streso įtaką širdies ligoms. Tad pradėkime gyventi sveikai! Pacientas pasakojo anksčiau nekreipęs dėmesio į padidėjusį cholesterolį, nes tai esą nekėlė jokių nepatogumų. Jis jautėsi gerai, buvo fiziškai aktyvus.

  • Asd-2 vartojimas žmonėms, sergantiems hipertenzija
  • Kaip išsaugoti sveiką širdį Kaip išsaugoti savo širdies sveikatą
  • Norite išsaugoti sveiką širdį? Pamirškite šiuos 6 mitybos įpročius
  • Soliariumas ir hipertenzija
  • 9 būdai pasirūpinti širdies sveikata - Kaip išsaugoti savo širdies sveikatą

Tačiau vien pagal padidėjusią cholesterolio vertę tokį pacientą kardiologai priskiria didelės širdies ir kraujagyslių ligų rizikos grupei.

Ir nesistebėjome, kai šiam pacientui atlikę išsamesnius tyrimus, diagnozavome net 95 proc.

Nuorodos kopijavimas

Todėl reikia kontroliuoti ne tik cholesterolį, bet ir pasirūpinti kraujo tėkme bei uždegimų kraujagyslėse slopinimu. Jei į padidėjusį cholesterolį numojama ranka ir šie procesai neslopinami, tai labai didina paciento riziką susirgti širdies kraujagyslių liga ar net numirti nuo pirmojo kardiovaskulinės širdies ir kraujagyslių — red.

Todėl sakome, kad visų nebylių rizikos veiksnių korekcija yra būtina. Be to, širdies ir kraujagyslių ligos diagnozuojamos vis jaunesniems. Dabar sakome, kad aktyvi širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnių pirmųjų požymių paieška turėtų prasidėti vyrams bent dešimtmečiu anksčiau, taigi, nuo 30 metų. Didesnis fizinis aktyvumas žinomas kaip pagrindinis vaistas bene nuo 55 lėtinių ligų.

Projekto partneriai:

Ir, jei arterinis kraujospūdis ir cholesterolis nepadidėję, kardiovaskulinę riziką naujai turėtume vertinti dar po penkerių metų. Kardiologas pirmiausia turėtų įvertinti, ar tai tikrai širdies skausmas, liudijantis širdies ligą.

Galbūt detalios apklausos ir apžiūros metu mes surasime vieną padidėjusį rizikos veiksnį, kurį reikės koreguoti. Kartais žmogus sako: nerūkau, maitinuosi sveikai, sportuoju, didelių stresų nepatiriu, kodėl susirgau? Tačiau, be genetinio polinkio į širdies ir kraujagyslių ligas, yra nemažai kitų rizikos veiksnių, šiandien tapusių kasdienio gyvenimo palydovais.

Kaip išsaugoti savo širdies sveikatą, Dešimt taisyklių sveikai širdžiai išsaugoti

Pavyzdžiui, 28 ES šalyse užterštumas kietosiomis dalelėmis kasmet nulemia iki tūkst. Aplinkos užterštumą kietosiomis dalelėmis siūloma įvardyti didžiuoju širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksniu, net 2,2 metais sutrumpinančiu vidutinę tikėtiną europiečio gyvenimo trukmę.

Raimondas Kubilius. Laimio Steponavičiaus nuotr.