Gyvenimo kokybė sergant hipertenzija. Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras - Pranešimai žiniasklaidai

Šia lėtine liga serga itin daug žmonių, o tikimybė susirgti didėja su amžiumi, todėl kiekvienas asmuo turi žinoti pagrindinius arterinės hipertenzijos rizikos veiksnius: paveldimumas jeigu šia liga sirgo tėvai, vaikams taip pat yra didesnė rizika susirgti hipertenzija ; amžius — paprastai serga vyresni negu 35 metų amžiaus žmonės; rūkymas; padidėjęs lipidų riebalų kiekis kraujyje; cukrinis diabetas, sutrikusi gliukozės apykaita, padidėjęs gliukozės kiekis kraujyje; netaisyklinga mityba per didelis druskos, riebalų kiekis, mažas kalio vartojimas ; antsvoris, nutukimas; mažas fizinis aktyvumas; stresas, nerimas, depresija. Įdiegėme fizines ir technines priemones, kad apsaugotume visą informaciją, kurią renkame mūsų paslaugų teikimo tikslais. Labiausiai nukenčia fizinė sveikata, ypač bendro sveikatos vertinimo, skausmo ir veiklos apribojimo dėl fizinių problemų sritys. Kaip jau minėta, hipertenzijos priežastys gali būti kelios. Mesti rūkyti verta bet kuriame amžiuje.

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras. Ši liga gali paveikti tiek dešinę, tiek kairę širdies puses arba abi. Dažniausiai širdies nepakankamumas paveikia kairę širdies pusę. Tokiu atveju širdžiai tampa sunku perpumpuoti pakankamai deguonimi prisotinto kraujo į kūną.

Kai širdies nepakankamumas paveikia dešinę pusę, širdis nepajėgia perpumpuoti pakankamai kraujo per plaučius, kur deguonis surenkama. Kai širdis sveika, kraujagyslės, vadinamos venomis, neša deguonies neprisotintą kraują iš kūno į dešinę širdies pusę. Tada kraujas perpumpuojamas per plaučių arteriją, surenkama deguonis. Iš čia kraujas grįžta į kairę širdies pusę. Tada kraujas perpumpuojamas per didžiulę arteriją, vadinamą aorta, kuri paskirsto kraują po visą kūną.

Sergant širdies nepakankamumu, dėl sutrikusios kraujotakos, pėdose, kulkšnyse ir kojose gali imti kauptis skysčiai. Metus rūkyti greitai pagerėja savijauta, mažėja rizika susirgti arterine hipertenzija ir kitomis ligomis. Mesti rūkyti verta bet kuriame amžiaus laikotarpiu.

ką daryti, jei skauda galvą su hipertenzija ištvermės mankšta širdies sveikata

Net metus gana vėlyvame amžiuje, pailgėja gyvenimo trukmė. Stresas, nerimas, baimė.

Streso, kaip natūralaus gyvenimo reiškinio, neįmanoma visiškai išvengti, nes niekas negali apsaugoti žmogaus nuo jaudinančių įvykių, nemalonumų, įtampos ir pavojų. Atpalaiduojamieji pratimai galėtų kiek pagerinti gyvenimo kokybę, bet to neužtenka tikrosios hipertenzijos kontrolei. Rekomenduojama: daugiau sportuoti, nes fizinė veikla pvz. Mankšta, fizinis darbas sustiprina organizmą, nervų sistemą, pagerina nuotaiką; ne mažiau svarbu sveikai maitintis: vartoti daugiau vaisių ir daržovių, vengti riebalų, alkoholio ir kofeino, valgyti reguliariai ir saikingai; darbo ir mokymosi aplinkoje stengtis vengti konfliktų su aplinkiniais, o jei jų iškyla, kuo greičiau išspręsti, kad tai nebekeltų neigiamų emocijų; tinkamai išsimiegoti, dažniau būti gryname ore; planuoti savo laiką, kad nereikėtų skubėti ir jaudintis, kad pavėluosite; susirasti mėgstamą užsiėmimą — skaityti, klausytis muzikos, tapyti, megzti, siūti, gaminti valgį — kad tai padėtų užmiršti visus nemalonumus; stengtis mąstyti apie gerus dalykus, ugdyti gerąsias būdo savybes — atlaidumą, kantrybę, pagarbą.

Medikamentinis gydymas spaudimą mažinančiais vaistais: AKF inhibitoriai slopinantys aktyvias medžiagas, sutraukiančias feochromocitomos hipertenzija, pvz.

Gydymas būna ilgalaikis, dažnai trunkantis visą gyvenimą. Nemaža dalis žmonių, kurių aukštas kraujospūdis, gydytis bando patys.

Gegužės 17 d. - Pasaulinė hipertenzijos diena

Tačiau būtina pabrėžti, kad taip daryti nederėtų — reikia kreiptis į gydytoją, jis, atlikęs kelis tyrimus, nuspręs, kokių vaistų ir kokiomis dozėmis reikia skirti. Atlikti moksliniai tyrimai parodė, kad kuo anksčiau pradėjus gydyti hipertenziją, pasiekiama geresnių rezultatų, o negydant ilgiau kaip dvejus metus, komplikacijų rizika labai padidėja.

Kitas labai svarbus aspektas yra tai, kad, paskyrus vaistų, jų vartoti reguliariai ir taip kaip nurodyta yra būtina, nepaisant savijautos.

aritmija be hipertenzijos hipertenzija kaip gydyti liaudies vaistus karlysheva natalia

Ir net tuo atveju, jei žmogus jaučiasi puikiai, vertėtų bent kartais pasimatuoti kraujospūdį, o pastebėjus pokyčius, kreiptis į gydytoją. Kraujospūdis gali didėti dėl simpatinės nervų sistemos, įvairių hormoninių medžiagų įtakos, arterijų vidinio dangalo funkcijos sutrikimo, druskos bei skysčių susikaupimo organizme ir kt.

Raktiniai žodžiai

Pirmine arterine hipertenzija serga trečdalis suaugusių žmonių. Ligos paplitimo dažnis tiesiogiai priklauso nuo amžiaus. Pirmuosius 15—20 metų klinikinių ligos požymių gali ir nebūti, vėliau atsiranda kairiojo širdies skilvelio pokyčiai, inkstų ir regėjimo pokyčiai, kraujagyslių pažeidimai, dar vėliau — krūtinė angina, miokardo infarktas, aortos aneurizma ar net atsisluoksniavimas, smegenų ir kitų kraujagyslių ligos, inkstų ir širdies nepakankamumas.

Lietuvoje net 33 proc.

Susijusios ligos

Turintieji antsvorio šešis kartus dažniau serga arterine hipertenzija nei normalaus kūno sudėjimo asmenys. Suaugusių asmenų kūno masė vertinama pagal PSO rekomenduojamas kūno masės indekso KMI ribines vertes, kurios apskaičiuojamos kūno masę kilogramais padalijus iš ūgio metrais kvadratu.

Optimalus svorio indeksas - nuo 18,5 iki Jei indeksas mažesnis — žmogus per liesas, jei didesnis — turima antsvorio. Didinkite fizinį aktyvumą.

hipertenzija kaip somatinė liga brangių vaistų nuo hipertenzijos vaistų analogų sąrašas

Šiuolaikinis žmogus vis mažiau juda ir darbe, ir laisvalaikio metu. Daug laiko praleidžia vairuodamas, sėdėdamas prie kompiuterio ar televizoriaus. Taigi energijos sąnaudos yra labai sumažėjusios.

Sveikos gyvensenos propagavimas

Fizinis aktyvumas ypač svarbus kontroliuojant kūno svorį, nes energijos perteklius paverčiamas riebalais ir kaupiamas organizme, o tai skatina vystytis arterinę hipertenziją. PSO tvirtina, kad visas jaunimas turi dalyvauti vidutinio intensyvumo fizinėje veikloje ne mažiau kaip 60 minučių kasdien. Krūvio minimumas — bent du kartai per savaitę — turi padėti padidinti ar palaikyti raumenų jėgą ir tonusą, stuburo ir sąnarių lankstumą ir tinkamą kaulų tankį.

Dienos fizinė veikla gali būti padalyta į trumpesnius nei 60 minučių periodus ir turėtų būti kuo visapusiškesnė, įvairesnė ir įkvepianti tolesnį norą mankštintis. Moksliniai tyrimai rodo, kad vaikų fizinė veikla turi būti apytiksliai 30 minučių ilgesnė negu ankstesnės tarptautinės rekomendacijos: trukti ne 30, bet 60 minučių. Tokios trukmės vidutinio intensyvumo fizinė veikla sumažina tikimybę sirgti širdies ir kraujagyslių ligomis.

Arterinė hipertenzija (Padidėjęs kraujo spaudimas)

Taip pat reguliarus fizinis aktyvumas gali padėti palaikyti reikiamą kūno svorį ar net sumažinti vaikų nutukimą. Mokslininkai nustatė, kad suaugusiųjų vidutinio intensyvumo fizinis aktyvumas, trunkantis ne mažiau kaip 30 minučių 5 kartus per savaitę, išeikvojant apie kcal energijos per dieną pvz.

Balandžio 7 d.

Pasiekus tokį fizinį aktyvumą mirties rizika, palyginti su neaktyviais žmonėmis, sumažėja 19 proc. Dar sudėtingiau yra su pagyvenusių žmonių fiziniu aktyvumu.

Informacija, kaip naudojate mūsų svetainę Jeigu Jūs lankotės mūsų interneto svetainėje, mes taip pat renkame informaciją, kuri atskleidžia mūsų teikiamų paslaugų naudojimo ypatumus, arba automatiškai generuojama vizitų statistika. Informacija iš trečiųjų šalių šaltinių Mes galime gauti informacijos apie Jus iš viešųjų ir komercinių šaltinių kiek tai leidžia galiojantys teisės aktai ir susieti ją su kita informacija, kurią gauname iš Jūsų arba apie Jus. Kita mūsų renkama informacija Mes taip pat galime rinkti ir kitą informaciją apie Jus, Jūsų įrenginį ar Jūsų naudojimąsi mūsų svetainės turiniu su Jūsų sutikimu. Jūs galite rinktis nepateikti mums tam tikros informacijos, tačiau tokiu atveju gali būti neleidžiama naudotis tam tikromis paslaugomis.

Visame pasaulyje yra pastebimos visuomenės senėjimo tendencijos. Fizinis aktyvumas senatvėje savaime labai sumažėja nebereikia eiti į darbą, jau būna užauginti vaikai ir pan.

hipertenzija su policistine inkstų liga spontaniška hipertenzija

Todėl fizinio krūvio dozavimas pagyvenusiam asmeniui yra labai individualus priklauso nuo amžiaus, svorio, lyties, nuo lėtinių ligų. Geriausiai šios amžiaus grupės žmonėms prieš didinant fizinį aktyvumą pasikonsultuoti su specialistais.