Širdies sveikatos rizikos veiksnių dieta

Vilemienė paskaitos metu paaiškino kiek per dieną reikėtų suvartoti riebalų, angliavandenių, baltymų, kilokalorijų. Daržovės Patariama kiekvieną dieną valgyti aštuonias ar daugiau porcijų vaisių ir daržovių. Visi šie dalykai turi teigiamos įtakos širdies sveikatai. Kurie produktai stiprina širdį?

širdies sveikatos rizikos veiksnių dieta

Širdies ir kraujagyslių ligos jau daugelį metų yra pagrindinė mirtingumo priežastis Lietuvoje. Neretai dėl tokios gyvenimo baigties atsakingi patys žmonės.

širdies sveikatos rizikos veiksnių dieta

Gydytoja teigė, kad 50 proc. Vienas iš pagrindinių širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnių yra netaisyklinga mityba. Paskaitos metu gydytoja—dietologė siūlė didesnį dėmesį sutelkti į tai, ką valgome.

Stengtis sumažinti gyvulinės kilmės riebalų kiekį maiste. Lektorė paaiškino, kad reikėtų rinktis liesą mėsą — paukštieną, triušieną, patarė vengti riebių padažų, riebaluose paruoštų patiekalų.

Širdies sveikatos dietos gerinimas

Patiekalai turėtų būti verdami, troškinami. Vilemienė pažymėjo, jog labai svarbu valgyti daug skaidulų turinčio maisto: košių, daržovių, vaisių.

širdies sveikatos rizikos veiksnių dieta

Rekomendavo valgyti daugiau žuvies. Taip pat paskatino klausytojus mažinti cukraus ir druskos vartojimo kiekį, ypač tiems žmonėms, kurių kraujo spaudimas yra padidėjęs, bei sergantiems cukriniu diabetu. Skatino nepamiršti fizinio aktyvumo naudos.

širdies sveikatos rizikos veiksnių dieta

Gydytoja-dietologė kalbėjo apie tai, kad daugelis žmonių nekreipia dėmesio į gyvenimo būdą ir geriau vartoja tabletes, tikėdamiesi, kad jos padarys stebuklą. Lektorė pabrėžė, kad cholesterolio randama tik gyvulinės kilmės produktuose, o jis pasigamina per eilę cheminių reakcijų.

Šių ligų naštą galima sumažinti žinant rizikos veiksnius, pakeitus gyvensenos įpročius. Kokios vyrauja tendencijos: ar daug žmonių supranta širdies ir kraujagyslių ligų profilaktikos svarbą?

Vilemienė paskaitos metu paaiškino kiek per dieną reikėtų suvartoti riebalų, angliavandenių, baltymų, kilokalorijų. Lektorė pabrėžė, kad reikia vengti antsvorio ir nutukimo, nes nutukimas, nesveika mityba aukštas kraujo spaudimas tarpusavyje susiję dalykai, kurie daro neigiamą poveikį sveikatai.

Vienas iš didžiausių širdies ligų rizikos veiksnių — nutukimas Siųsti draugui: Skaitykite forume: Dalintis: Statistika rodo, jog širdies ir kraujagyslių ligos Lietuvoje šiuo metu sudaro apie 54 proc. Tarp priežasčių, sukėlusių jų epidemiją, gausu rizikos veiksnių, kurių būtų galima išvengti. Naujausi tyrimai įrodė, kad vienas iš metabolinio sindromo simptomų — nutukimas - yra nepriklausomas šių ligų rizikos veiksnys, t. Todėl šiek tiek plačiau apie veiksnius, skatinančius nutukimą, nutukimo laipsnius, įtaką širdies ligų atsiradimui, nutukimo gydymą ir profilaktiką.

Gydytoja-dietologė paskaitoje suteikė žinių apie tai, kokia turėtų būti mityba, kad kraujo spaudimas sumažėtų, sustiprėtų širdies ir kraujagyslių sistema ir, kad nereikėtų vartoti vaistų. Lektorė pabrėžė kaip yra svarbu aprūpinti savo organizmą maisto skaidulomis. Ypatingas dėmesys sutelktas į Viduržemio jūros dietą.

Drink Olive Oil Every Morning on an Empty Stomach and This Happens

Viduržemio jūros valstybių mityba ir gyvenimo būdas leidžia tenykščiams gyventojams jaustis sveikesniems. Juos rečiau vargina aukštas kraujospūdis, cukrinis diabetas.

Širdies sveikata būtina rūpintis ne tik susirgus

Tyrimais įrodyta, kad šio regiono mityba palankiausiai veikia širdį. Viduržemio jūros virtuvei priskiriamos visos kulinarinės tradicijos, esančios aplink Viduržemio jūrą.

Vartojami panašūs maisto produktai. Tarp šių produktų yra alyvuogių aliejus.

Mityba nėra panacėja nuo širdies ir kraujagyslių ligų

Tai viena vertingiausių aliejų rūšių, jame yra iki 80 proc. Taip pat regiono mityba gausi žuvyje ir jūros gėrybėse esančių omega-3 riebiųjų rūgščių. Lektorė mėlynas molis hipertenzijai gydyti, kad labai svarbus alyvuogių aliejus dar dėl to, kad jis turi daug antioksidantų.

Nuoroda nukopijuota aA Širdies ir kraujagyslių ligos yra vieni dažniausių susirgimų, kamuojančių Lietuvos gyventojus. Gydytojų teigimu, neretai apie aterosklerozę ar infarktą galvojama, kad šios ligos atsiranda savaime, tačiau dažniausiai tai yra aukšto kraujospūdžionekoreguoto padidėjusio cholesterolio kiekio ir kitų veiksnių pasekmė. Susirgus infarktu, net jei modernių medicinos priemonių pagalba pavyksta atkurti širdies kraujotaką ir išgelbėti gyvybę, didelei daliai pacientų širdyje formuojasi randas, vystosi širdies nepakankamumas, širdies vožtuvų pažeidimai, ritmo sutrikimas. Palevičiūtė sako, kad dislipidemija ar arterinė hipertenzija dažniau diagnozuojamos vidutinio ir vyresnio amžiaus žmonėms, nors gali pasireikšti ir jauname amžiuje.

Na ir žinoma tai, jog daržovių reikia vartoti daugiau, negu vaisių. Vilemienė pateikė nemažai receptų, kuriuos lengva pasigaminti ir taip eiti pirmyn link sveikos gyvensenos.

Širdies dieną klaipėdiečiams – nemokamas rizikos veiksnių vertinimas

Gydytojos—dietologės žodžiais būtina skaityti produktų etiketes, derinti maisto produktus, nepersivalgyti. Ji rekomendavo vartoti įvairius riešutus.

Žmogaus organizmui labai svarbios yra omega 3 riebiosios rūgštys. Jų gausu graikiniuose riešutuose.

Maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių ligomis.

Gydytoja—dietologė paminėjo, kad žmogui suteikti tinkamą energiją ir priežiūrą — visai nesunku, reikia tik noro ir šiek tiek žinių. Taigi galime padaryti išvadą, kad žmogų sendina ne metai, o neatsakingas požiūris į savo širdies sveikatos rizikos veiksnių dieta. Pasvalio r. Visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Ala Markevičienė Simonos Pyragytės nuotraukos.