Sočiųjų riebalų širdies sveikata

Kaip teigė mokslininkai, speciali dieta sumažino pacientų cholesterolio kiekį kraujyje. Kas yra rafinuoti aliejai ir riebalai? Lietuvos sveikatos statistikos duomenimis, m. Per didelis kiekis bet kokio maisto, net brokolių, lašišos ar kvinojos gali būti nenaudingas sveikatai. Amerikiečių įprastinis maistas ne itin sveikas.

sočiųjų riebalų širdies sveikata

Tačiau jeigu pagal mitybos planą turite valgyti daug riebalų ir jų gaunate iš sočiųjų riebalų, dėl to auga nesveiko cholesterolio lygis. Ilguoju laikotarpiu tai gali neigiamai veikti širdį.

sočiųjų riebalų širdies sveikata

Pavyzdžiui, nors avokadai ir alyvuogių aliejus yra sveiki riebalai, neverta jais nepiktnaudžiauti, nes galite suvartoti per daug kalorijų. Jie ne tik suteiks maistinių medžiagų, bet ir bus ląstelienos šaltinius, o ši suriša kai kurias kalorijas ir riebalus bei pašalina juos iš organizmo.

sočiųjų riebalų širdies sveikata

Neseniai paskelbti visi rezultatai iš tikrųjų įrodo, kad tikslus priešingas tiesa. Mažai prisotintų riebalų grupė iš tikrųjų patyrė didesnę su širdimi susijusių mirčių skaičių nei tie, kurie valgė esminę amerikietišką dietą. Šie rezultatai buvo ypač ryškūs tiriamiesiems, vyresniems nei 64 metų.

sočiųjų riebalų širdies sveikata

Na, jūs ne vienas - dešimtmečius sotiuosius riebalus siejame su širdies ligomis, nes būtent tai ir yra atrodė nurodyti tyrimai. SUSIJĘS: Dar viena priežastis nevalgyti mažai riebalų turinčio maisto Tyrėjai, iš naujo įvertinę pradinį tyrimą, padarė išvadą, kad per pastaruosius 40 metų duomenų nebuvimas sukėlė rimtų nesusipratimų.

Spausdinti Riebalai: kurie iš jų — iš tiesų geri, o kurie — blogi? Žiniasklaidos priemonės mėgsta pateikti istorijų, kurios prikausto visų dėmesį, griauna įsitvirtinusią nuomonę ir neigia tai, kas visiems seniai žinoma. Kalbant apie sveikatą, itin daug dėmesio sulaukia teiginiai, kad sotieji riebalai visgi nesukelia koronarinės širdies ligos ir kad įvairūs aliejai, kuriuos lig šiol buvo raginama vartoti, kaip tik gali ją sukelti. Nuomonę apie polinesočiųjų aliejų naudą sveikatai, palyginti su sočiaisiais riebalais, tokiais kaip sviestas, jautienos riebalai, taukai ir netgi kokosų aliejus, lemia atliktų tyrimų kokybė, jų apimtis ir trukmė.

Pavyzdžiui, žuvies, avokadų ar riešutų. Per daug ledų Tai galioja ne tik ledams. Saiko jaumas reikalingas bet kokiam desertui, kuriame yra daug cukraus ir riebalų.

sočiųjų riebalų širdies sveikata

Pasak daktaro Ch. Žinoma, neprivalote visiškai atsisakyti saldumynų. Per mažai skaidulinių medžiagų Skaidulinės medžiagos — viena pamatinių mitybos piramidės dalių, tačiau jos ypač svarbios rūpinantis širdies sveikata.

Skaidulinėmis medžiagomis turtingų maisto produktų sąrašas ilgas.

SĄRAŠAS "Rakto skylute" paženklintų maisto produktų Lietuvos rinkoje nuoroda Gerinant gyventojų sveikatą, mitybą bei siekiant sudaryti galimybę atsirasti rinkoje daugiau sveikatai palankesnių maisto produktų, Lietuvoje m. Nuo to laiko maisto gamintojai, tiekiantys rinkai Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro m. Tai įprasti produktai, tačiau juose mažiau įdėta cukraus, druskos, sočiųjų riebalų, transriebalų, nėra maisto saldiklių, o grūdų turinčiuose gaminiuose išsaugota daugiau maistinių skaidulų. Toks produktų gerinimas būtinas, nes Lietuvoje atlikti gyventojų faktinės mitybos tyrimai rodo, kad gyventojų mityba jau daugelį metų skurdi, nesubalansuota ir nepalanki sveikatai — suvartojama ypač daug sočiųjų riebalų, angliavandenių ir druskos, bet per mažai daržovių, viso grūdo duonos. Nesubalansuota mityba skatina širdies ir kraujagyslių ligas, vėžį, nutukimą, 2-jo tipo cukrinį diabetą.

Deja, labai dažnai sočiųjų riebalų ir apskritai riebalų atsisakymas nuveda prie rafinuotų angliavandenių ir cukraus — dėl susiklosčiusio užkandžiavimo reiškinio riebalų vengiantys asmenys suvalgo per daug kaloringų, tačiau nemaistingų maisto produktų.

Kai kurie tyrimai, kuriais siekta įrodyti sočiųjų riebalų kiekio sumažinimo naudą, nebuvo sėkmingi — ko gero, dėl to, kad jų dalyviai vietoj šių riebalų vartojo transriebalų turinčių produktų margarino ir kitų iš dalies hidrintų aliejųkurie, kaip paaiškėjo, kraujagyslėms kenkia labiau nei gyvūniniai riebalai.

Kita vertus, iš dr. Sackso ekspertų grupės parengtos keturių, jų manymu, svarbiausių XX amžiaus 7-ajame dešimtmetyje atliktų bandymų rezultatų suvestinės matyti, kad asmenims, vartojusiems mažiau sočiųjų riebalų ir vietoj jų pasirinkusiems aliejų, kuriame gausu polinesočiųjų riebalų, o geriausia — transriebalų visai neturintį sojų aliejų, koronarinės širdies ligos rizika sumažėjo 29 proc.

Panašus rezultatas pasiektas vartojus cholesterolio kiekį kraujyje mažinančius vaistus. Vėlesniuose tyrimuose didžiausią įtaką rezultatams darė tai, kokius maisto produktus tyrimo dalyviai vartojo vietoj sočiųjų ir kitų riebalų.

sočiųjų riebalų širdies sveikata

Pavyzdžiui, iš tyrimo, kuriame dalyvavo širdies smūgį patyrę britai vyrai, rezultatų matyti, kad, šiems asmenims pradėjus vartoti neriebų, daug angliavandenių turintį maistą, cholesterolio lygis sumažėjo vos 5 proc.